666666; padding-left:5px;">
Czy polskie koleje mają szansę na alternatywne źródła uzyskiwania przychodów?
Kolej na Ad-verto
Na polskim rynku nośników reklamy szykuje się duża zmiana. Powstała nowa jakość w zakresie promocji zewnętrznej, bezpośredniej – okładki Ad-verto na bilety kolejowe. Wykazana w badaniach 80-procentowa postrzegalność reklamy oraz częsty (2-4 krotny) kontakt z kopertą podczas podróży wskazuje, że nowe medium ma szansę na pozyskanie dobrej pozycji rynkowej. Jednym z pierwszych ogólnopolskich klientów, który zdecydował się na tę formę promocji jest firma Provident, instytucja finansowa oferująca pożyczki gotówkowe.
W świecie, gdzie coraz trudniej jest dotrzeć do konsumenta poprzez standardowe działania marketingowe istnieje potrzeba ciągłego szukania nowych, lepszych rozwiązań, które z jednej strony będą skuteczne, z drugiej zaś nie będą powodowały u konsumentów uczucia przesytu i znudzenia. Firma Begimo jako pierwsza w Polsce wprowadza na rynek Ad-verto - nowy nośnik reklamowy – kopertę na bilet kolejowy, która stanowi skuteczne narzędzie komunikacji marketingowej.
„Ad-verto to doskonały instrument dla firm mających w swych grupach docelowych konsumentów aktywnych i często podróżujących” – mówi Izabela Petru, marketing manager spółki Begimo SA, będącej pomysłodawcą przedsięwzięcia - „Ponieważ podróżny otrzymuje kopertę wraz z biletem bezpośrednio do ręki, zagwarantowane jest w ten sposób dotarcie do konsumenta z odpowiednim przekazem”.
Jednym z pierwszych, dużych przedsiębiorstw, które wyraziły zainteresowanie tego typu sposobem promocji jest Provident – firma zajmująca się udzielaniem pożyczek gotówkowych w domu klienta. Zdaniem Ignacego Chrzanowskiego, specjalisty ds. marketingu Provident, Ad-verto umożliwia tanie i gwarantowane dotarcie do klienta: „Dzięki kopertom na bilety możemy w sposób efektywny kosztowo zwiększać świadomość marki oraz informować o dostępności naszej usługi”. Zaplanowana na lipiec i sierpień kampania Providentu obejmuje swoim zasięgiem siedem województw. W ramach akcji do biletów zostanie załączonych 670 000 kopert z numerem ulgowej infolinii firmy.
Koperty będą rozprowadzane poprzez ogólnopolską sieć kas sprzedaży biletów prowadzoną przez polskie koleje. Dzięki rozbudowanemu systemowi dystrybucji możliwe jest sterowanie wielkością kampanii i jej zasięgiem. „Spółka ‘PKP Przewozy Regionalne’ przewozi rocznie ok. 250 mln pasażerów. Osoby podróżujące koleją stanowią aktywną mobilną i atrakcyjną grupę docelową – stwierdza Marek Nitkowski, Dyrektor Biura Marketingu, ‘PKP Przewozy Regionalne’ Spółka z o.o.: „Liczymy na to, że przedsięwzięcia typu Ad-verto mogą stać się jednym z dodatkowych źródeł uzyskania przychodów dla przewoźnika kolejowego oraz poprawią jakoĹć obsługi naszych klientów”.
Jedną z największych zalet nowego noĹnika jest, oprócz wysokiej 80-procentowej zauważalnoĹci oraz częstego kontaktu (2-4 razy podczas podróży), jego efektywnoĹć kosztowa. Cena podstawowej koperty to 25 groszy netto, zawierająca w sobie produkcję i dystrybucję. Jest dużo niższa w zestawieniu z porównywalnymi metodami dotarcia do klienta, jak np. druk adresowy. Bardzo istotna jest również duża iloĹć możliwoĹci wykorzystania koperty do celów marketingowych. Koperta Ad-verto może być noĹnikiem reklamy tradycyjnej, zawierać na skrzydle kupon rabatowy lub konkursowy, służyć jako ankieta, bądź formularz zwrotny. Istnieje również możliwoĹć sporządzenia do koperty wrzutki w postaci ulotki lub książeczki.
„MożliwoĹci koperty Ad-verto są rzeczywiĹcie bardzo duże” – podsumowuje Izabela Petru – „Gwarantowane dotarcie do okreĹlonej grupy osób, łatwoĹć w dostosowaniu kształtu koperty do indywidualnych potrzeb klienta oraz duże pole manewru przy opracowywaniu zasięgu kampanii stanowią o atrakcyjnoĹci i potencjale rozwoju tego noĹnika”.
Informacje dodatkowe
Izabela Petru
Marketing Manager
Begimo S.A
Tel. (022) 871 40 16
izabelap@begimo.com.pl
http://www.adverto.begimo.com.pl
O BEGIMO S.A.
Spółka powstała w 1999 roku oferując usługi informatyczne obejmujące opracowanie koncepcji i wdrożenie konkretnych rozwiązań. Wysoka jakoĹć efektów projektów realizowanych przez firmę oraz konkurencyjna polityka handlowa zaowocowały dynamicznym rozwojem i poszerzeniem spektrum działalnoĹci o usługi reklamowe. Poszukując w tym zakresie nisz rynkowych, BEGIMO S.A. rozpoczęła w 2002 roku współpracę z polskimi kolejami i jest jedyną firmą na polskim rynku, która podpisała z PKP umowę o współpracy w zakresie sprzedaży powierzchni reklamowej oraz druku kopert do biletów kolejowych.