Czyżby boksy w Onecie były jednak bardzo skuteczne? Czy też jest to tylko efekt odpowiednio dobranych, mało popularnych słów kluczowych?
Na różnych forach czytam opinie o tym, że boksy Onetu są nieskuteczne, że sie nie opłaca, itd. Czytam i nie mogę sie nadziwić tym opiniom.
Moja teza: BOKSY SĄ SKUTECZNE I OPŁACALNE !
Opłacalne ponieważ PŁACISZ TYLKO ZA KLIKNIĘCIE. A nawet jeĹli klików jest znikoma iloĹć (albo wcale) to są one ... jeszcze bardziej opłacalne tylko trzeba spjrzeć na temat całoĹciowo a nie tylko w kontekĹcie "klik -> sprzedaż".
Załóżmu, ze user wrzuca do szukarki słowo "pralki".
Załóżmy, że pod tym słowem masz boks o tytule "Pralki ZOSIA" i tekst: "-nasze pralki to najtańsze pralki w mieĹcie !" Nawet jeĹli user nie kliknie to przeczyta ten tekst, nawet jeĹli go ten tekst nie zaintryguje to już jego percepcja ten tekst "przyswoiła" i "zapisała". JeĹli tylko user zobaczy ten boks jeszcze kilka razy także pod hasłami: "pranie", "AGD", itd to w grę wejdzie już czynnik nieĹwiadomego skojarzenia: "Pralki ZOSIA - najtańsze pralki w mieĹcie". Co się stanie jeĹli tenże user wejdzie do sklepu gdzie będzie stać kilkanaĹcie typów pralek ? Zadziała niezwykle silny mechanizm który prof. Cialdini nazwał "klik - wrrr" czyli skojarzenie - reakcja: user zobaczywszy pralki ZOSIA poĹwięci im zdecydowanie więcej uwagi niż pralkom, które nie zna. Także dlatego, że ludzki umysł ma to do siebie że "woli" rzeczy znajome.
A teraz zanim zaczniesz powątpiewać w ten mechnizm przypomnij sobie jak często kupując coĹ w sklepie sięgasz na półke po towar, który widziałeĹ w reklamie ? A przecież jak tylko pokazują się reklamy to Ĺciszasz telewizor, przełączasz go na inne kanały, idziesz zrobić sobie herbatę ... kto by tam oglądał reklamy ...
Wracając do boksów Onetu. Konkretny przykład: wrzuccie sobie słowo "nlp". Wstawiłem pod to słowo boks z linkiem do jednej z naszych stron. Poniewaz 90% uczestników naszych szkoleń to ludzie, którzy zapisałi się na nie przez net więc ostatnio na jednym ze szkoleń zapytałem w jaki sposób znaleźli nasze strony. Na 18 osób 3 osoby powiedziały dokładnie to samo (w sensie merytorycznym): ww przeciągu kilku tygodni zobaczyłem/zobaczyłam kilka razy boks i choć w niego nie kliknąłem/kliknęłam to utkwił mi w pamięci adres http://www.wywieraniewplywu.pl Kiedy przyszło do decydowania które szkolenie wybrać po prostu wpisałem/wpisałam ten adres do przeglądarki.
Finansowo wygląda to tak: na boksy które wyĹwietlają się już kilka tygodni wydałem ok. 100 PLN - zarobiłem 6 tys PLN
IMHO wolałbym zeby w te moje boksy nikt nie klikał ... miałbym całkiem darmową skuteczną reklamę !
Czytaj na Forum Merytorium.pl