Twórcy witryn otrzymują wiele zapytań o cenę różnej jakości. Nie raz nie wystarcza czasu na odpisanie na każdą... Jak wyłowić tych klientów, którzy poważnie podchodzą do sprawy?
Nie wiem czy to już było, nie znalazłem.
Dostaję e-mail "proszę o wycenę wykonania strony http://www...." i tu leci specyfikacja.
Jak odpisać?
1. Krótko, zwięźle - "Cena wynosi X, czas wykonania Y. To dość rozbudowany projekt, trzeba włożyć w to dużo pracy i czasu - dlatego cena wynosi X".
2. Dość obszernie, zgodnie z zasadami copywritingu, najpierw omawiając co trzeba zrobić w tym serwisie, jakie korzyści z dobrego wykonania ma klient, jakie są jeszcze moje propozycje, i na końcu dopiero cena "osłodzona gratisami" czyli to i to dorzucam gratis.
3. Nijak, aby tylko złapać klienta. Nie próbowałem tego ale np coś takiego "Cena wynosi ok. X ale jestem otwarty na dalsze rozmowy, można wiele opcji uprościć wtedy zmniejszy się o Y. Poza tym jak bez faktury to jeszcze taniej..." itp. IMHO okropne, ale może skuteczne?
Problem w tym że sposób 2 wymaga strasznie dużo czasu na napisanie czegoś sensownego, a takich zapytań dostaję za dużo aby nad każdym siedzieć pół dnia.
Dzięki z góry za odpowiedzi.
Czytaj na Forum Merytorium.pl