Skuteczność badania przeprowadzonego przez e-mail bedzie większa, jeśli przy jego konstrukcji i przeprowadzaniu będziemy pamiętać porady z tej dyskusji.
Witam!
Chcialbym rozpoczac nowa dyskusje na temat wykorzystania mailingu w marketingu firmy. W tym przypadku nie chodzi jednak o konkretna reklame. Raczej o rozeslanie do okreslonej listy osob propozycji, prosby o wziecie udzialu i zarazem poswiecenia swojego cennego czasu w badaniu marketingowym, a konkretnie - w wypelneniu ankiety.
Jak powinien byc skonstruowany taki mail - ktory bylby niejako wstepem i zaproszeniem do ankiety, ktora w koncu znajdowac sie bedzie na WWW.
Oczywistym sposobem na zachecenie, jest informacja (najlepiej juz na samym poczatku), ze w nagrode za wziecie udzialu zostanie rozlosowana jakas nagroda wsrod respondentow czy cos w tym stylu.
Jest jeszcze jedno dosc istotne pytanie - jak spowodowac, aby taki list nie zostal potraktowany jako SPAM?
Jedyne co mi przychodzi do glowy jesli chodzi o sposob realizacji takiej ankiety to, albo wykupienie (przykladowo na allegro.pl) mailingu na gotowych listach o konkretnej tematyce, czyli aby mailing byl skierowany do osob potencjalnie zainteresowanych tematyka ankiety, lub co jest troche bardziej niebezpiecznym wyjsciem - zakupienie bazy adresow emailowych (gdzies widzialem w sieci kilkudziesieciotysieczne bazy sprzedawane po okolo 100zl)
Czytaj na Forum Merytorium.pl