P.Majewski napisał/a na Merytorium.pl dnia 2002-08-23 11:33:33:
źródło: http://www.mediarun.pl/news.php?news_id=2846
666666; padding-left:5px;">W przypadku kampanii e-mailingowych preferencje konsumentów, a zamiary marketerów są różne. Różnica dotyczy przede wszystkim formatu wiadomości e-mailowej.
Zdaniem specjalistów z firmy eMarketer, 62 proc. konsumentów woli otrzymywać listy w postaci zwykłego tekstu.
Pomimo silnego zainteresowania marketerów nowymi formatami wiadomości e-mail, zwłaszcza wykorzystujących rich media i przekaz strumieniowy, konsumenci podchodzą do e-mailingu w bardzo tradycyjny sposób. Badania przeprowadzone w USA wykazały, że aż 62% konsumentów chce otrzymywać wiadomości zawierające wyłącznie tekst.
Nawet popularność formatu HTML, który znany jest od wielu lat, nie jest zbyt duża. 35% ankietowanych preferuje format HTML. Wiadomości e-mailowe zawierające elementy rich media są najmniej popularną technologią. Jedynie 3% badanych wyraża zgodę na otrzymywanie wiadomości zawierające rich media.
Badania wykazały, że zapotrzebowanie konsumentów spotyka się z całkowitym niezrozumieniem marketerów, z których 60% preferuje wysyłanie wiadomości reklamowych w formacie HTML, a jedynie 32% marketerów stosuje zwykły tekst w e-mailingu. Dane te znalazły potwierdzenie w innym badaniu przeprowadzonym przez amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu Interaktywnego.
Paradoksalnie, powód takiego stanu rzeczy jest do tej pory nieznany. Wszystko wskazuje na to, że marketerzy w większości przypadków nie kierują się badaniami preferencji konsumentów lecz własną intuicją. Z badań firmy IMT Strategies jasno wynika, że mailowe reklamy tekstowe odznaczają się większą klikanością niż reklamy HTML, większa jest również skuteczność pozyskiwania klientów.
Natomiast w przypadku mailingów HTML znacznie więcej osób rezygnuje z dalszej komunikacji – poziom rezygnacji jest średnio na poziomie 3,2%, podczas gdy dla reklamy tekstowej wynosi niewiele ponad 1%. Marketerów nie przekonuje również argument, że konsumenci po prostu nie lubią mailingów HTML i rich media, ponieważ mają większą objętość i często zawierają natarczywe animacje.
Opr: P. Stefański
Źródło:
CNEB nadal trzyma się wersji txt, tak dobrze dopracowanej na zachodzie przez najbardziej uznane e-ziny i newslettery. HTML daje fantastyczne możliwości, ale tak na prawdę list tekstowy pokazuje kunszt jego autora.
W moim przypadku poziom rezygnacji również utrzymuje się w okolicach 1%.
Czytaj na Forum Merytorium.pl