P.Majewski napisał/a na Merytorium.pl dnia 2002-11-21 17:51:47:
Poniższe opracowanie MediaRun nie jest niczym nowym, ale mam wrażenie, że wiele biznesów albo źle robi PR albo się go boi, bo nie znają podstaw.
Przejdźmy więc do sedna.
666666; padding-left:5px;">20 listopada 2002
Public relations
"Reklamy sprzedają, informacje dla mediów opowiadają", powiedział Paul Hartunian, ekspert PR podczas wystąpienia na zakończonej niedawno konferencji Direct Marketing Idea Exchange odbywającej się w USA. Hartunian podczas wystąpienia przypominał zasady informowania i budowania relacji pomiędzy marketerami a dziennikarzami,...
„Nie starajcie się sprzedawać [swoich towarów] w informacjach dla mediów. Niech media sprzedają za was”, powiedział Paul Hartunian. Wypracowanie prawidłowych relacje z mediami to zadanie trudne ale przynoszące bardzo wiele korzyści. Najważniejsze z nich to pewność wysokiej skuteczności przekazu, przewidywalność efektów i bardzo niski koszt dotarcia do odbiorców docelowych.
Hartunian stwierdził, że dobrze przeprowadzona akcja informowania mediów o wydarzeniach lub produktach firmy może kosztować ok. 10 dolarów i umożliwia dotarcie do najważniejszych dziennikarzy jednak firmy najczęściej kierują ten sam przekaz do mediów jak i do konsumentów.
Jest to błąd wynikający z niezrozumienia istoty public relations, gdzie największą wartością dla mediów jest rzetelna informacja pozwalająca dziennikarzom zrozumieć naturę produktu i wysnuć wnioski. Bardzo istotną zaletą obecności firmy w mediach jest natychmiastowe zdobycie zaufania i zwiększenie prestiżu brandu.
„Jeśli jesteś w gazetach musisz być ekspertem”, powiedział Hartunian. Eksperci, podczas dyskusji zastanawiali się dlaczego tak wiele firm, które oferują ciekawe produkty i usługi, nie są obecne w mediach. Paul Hartunian wyróżnił 3 podstawowe powody, z których najważniejszy i jednocześnie najbardziej błędny to przekonanie, że potrzebne są znajomości w mediach aby opublikować informacje.
Kolejną barierą jest przekonanie, że konieczne są specjalne umiejętności w pisaniu komunikatów dla mediów aby dziennikarze zwrócili uwagę na informacje. Trzecim powodem powstrzymującym firmy przed kontaktem z mediami jest obawa, że temat informacji okaże się mało interesujący a produkt lub usługa nie zyska uznania w oczach dziennikarzy.
„Możesz myśleć, że [twoja informacja] jest bezwartościowa. Możesz myśleć, że twoja informacja jest nudna. Twoi klienci wcale tak nie myślą”, powiedział Hartunian.
Czytaj na Forum Merytorium.pl