Mark Joyner, właściciela jednego z największych 2-poziomowych PP naświecie przedstawił fakty, o których się głośno nie mówi.
Witam,
przymierzam sie w niedługim czasie do otwarcia programu partnerskiego. Mam w związku z tym pytanie czy lepszy byłby program jednopoziomowy z wiekszą prowizją, czy dwupoziomowy z mniejszą prowizją od sprzedaży bezpośredniej ale z wprowadzoną prowizją od obrotu "wciągniętych" przez nas ludzi.
Zakładam, że przeznaczam na prowizje 30% wartości produktu.
Wariant 1
30% prowizji od sprzedaży bezpośredniej
Brak prowizji za odbrót zapisanych partnerów.
Wariant 2
20% prowizji od sprzedaży bezpośredniej
10% prowizji za odbrót zapisanych partnerów.
A może bardziej efektywny byłby inny podział prowizji 30% między pierwszym a drugim poziomem? Zwiększenie efektywności programu rozumiem jako zwiększenie obrotu, NIE ilości partnerów z racji tego, że produkt nie należy do tanich.
Prowizja jest wypłacana tak długo jak długo zapisany klient pozostaje z firmą(podobnie jak w programach VC i 69ISP). Zapisanie się do programu będzie prawdopodobnie bezpłatne - jeszcze to rozważamy.
Wydaje mi się, że lepszy w tym konkretnym przypadku jest program jednopoziomowy, jednak czekam na Wasze opinie. Na który wariant Wy byście się zdecydowali?
Na koniec kilka słów o produkcie. Jest to aplikacja udostępniana w modelu ASP w cenie minimum 100 PLN miesięcznie(w zależności od ilości użytkowników). Usługa jest skierowana przede wszystkim dla małych i średnich firm.
Pozdrawiam
Czytaj na Forum Merytorium.pl