Czy tworząc nowy produkt, tematycznie powiązany z już istniejącym, warto nawiązywać do marki-matki, czy też lepiej by każdy produkt tworzył oddzielną markę?
Witam,
W zwiazku z rozwojem dzialalnosci, nowymi projektami powstaje kilka nowych dylematow zwiazanych z kreacja nowych produktow i powiazan z marka glowna.
Czy warto jest nawiazywac do marki-matki, czy moze lepiej zeby kazdy produkt stanowil zupelnie oddzielna marke, nie kojarzona wrecz z marka zrodlowa?
Oczywiscie w przypadkach, gdy nowe produkty sa zupelnie nie zwiazane 'tematycznie' zdecydowanie lepiej stworzyc z nich nowe marki, co jednak w przypadku gdy np. wszystkie produkty dotycza tej samej dziedziny np. Internetu, Hostingu itp...
Rozwazam nastepujaca mozliwosc, aby produkty tworzone przez 4me.pl mialy jedna wspolna ceche- cyfre 4 w takim wygladzie jak ma to miejsce w logu 4me.pl
Oczywiscie w slowach pisanych wygladaloby to np. ankieter4.pl wish4.pl itp...
Tutaj akurat przyklady z domenami.
Czworka moglaby znalezc sie z przodu, lub z tylu nazwy danego produktu. Z pewnoscia powodowaloby to kojarzenie tych marek i w przypadku utrzymania wszystkich produktow na jednakowym, wysokim poziomie powinna to byc znaczna KORZYSC.
Co uwazacie o takim rozwiazaniu?
Nie ukrywam, ze rozwazam takie rozwiazania dla kolejnych produktow juz od dluzszego czasu, a dzisiaj dzieki temu iz chcac zarejestrowac domene wisp.pl okazalo sie ze spoznilem sie i kilka dni temu zostala ona zarejestrowana przez kogos innego (mam nadzieje ze nie zostalo to spowodowane dyskusjami na tym forum, chociaz kto wie), moja koncepcja dojrzala i teraz juz bardzo powaznie sie nad nia zastanawiam.
Znakiem rozpoznawalnym wszystkich marek stalaby sie 'czworka' w odpowiedniej oprawie i pomaranczowym kolorze.
Czytaj na Forum Merytorium.pl