Oprócz rozbitków na wyspie są również inne osoby i wszyscy ze wszystkimi walczą. Wiem, że to niewybaczalny skrót, ale na więcej nie mam miejsca.
Wracając do serialu jest tam kilka kluczowych postaci.
[caption id="attachment_6074" align="alignleft" width="624"]
źródło: http://pl.lostpedia.wikia.com/wiki/Confirmed_Dead[/caption]
Kluczowe postaci to np. Sawyer albo Locke. To są osoby, które wszystkie problemy załatwiają siłowo. Są nie tylko silne fizycznie, ale też psychicznie, więc naturalnie przewodzą większym grupom. Działa tutaj zasada - jestem silniejszy, więc mam rację. Sawyer i Locke są jak duże firmy w Twojej branży. Duża
firma ma tak dużo pieniędzy (siły), że na krótką metę może po prostu zalewając rynek jakimikolwiek reklamami uzyskać kolosalną przewagę. Samo nagromadzenie reklam sprawia, że ludzie słuchają takich firm.
Z drugiej strony jest Ben. Ben to facet, który był na wyspie, zanim pozostali się tam rozbili. Ben jest niski, brzydki, słaby i generalnie niepozorny. Gdybyś miał go ocenić tylko po wyglądzie, uznałabyś, że jest popychadłem w tym serialu... ale nie jest. Ben ma jeden talent, który czyni z niego niespodziewanego przywódcę.
W każdej osobie spośród zagubionych Ben potrafi znaleźć to, na czym jej zależy, to czego ona się boi, to co jest dla niej ważne. I samymi słowami, właściwie chyba nigdy nie używając siły (aż tak nie pamiętam), potrafi zmusić każdą z osób, aby pracowała dla niego. Jeśli dodamy do tego, że większość osób na wyspie chce Bena zabić za oszukanie, zabicie kogoś bliskiego itd., jego moc przekonywania daje mu władzę, której nie da żadna inna siła.
Ben jest niczym mała firma z genialnym copywritingiem. Ben nie musi przekonać wszystkich, wystarczy, że przekona naturalnych liderów, a oni przekonają resztę. Tak właśnie działają małe firmy z genialnym copywritingiem - przekonują tzw. mavenów, czyli twórców opinii albo innowatorów, a Ci przekonują resztę. I tylko w ten sposób mała firma może stać się kiedyś wielka.
Jeśli prześledzisz historię dzisiejszych gigantów technologicznych typu Microsoft, Apple czy Google, to znajdziesz jedną albo 2 osoby bez żadnych zasobów oprócz pasji i umiejętności przekonywania innych. I za każdym razem wystarczyło, aby te osoby przekonały dosłownie kilka innych osób... reszta to historia.
Mała firma musi przekonać klienta swoim przekazem - ofertą, blogiem, reklamami, video czy wystąpieniami. Do tego służy
copywriting i dlatego jest to jedna z najważniejszych umiejętności w arsenale właściciela małego biznesu.