Jeśli jesteś przyzwyczajony/a do tworzenia dokumentów w Google Docs (tutaj sprawdź Office / Office 365), to możesz nie zmieniać przyzwyczajeń.
Ekademia ułatwia wyświetlanie plików z Google Docs wewnątrz kursu, bez potrzeby przeklejania treści do naszego edytora.
Jak to działa?
Po zastosowaniu się do poniższych wskazówek:
- dokument będzie dostępny wewnątrz kursu,
- dokument będzie automatycznie się aktualizował po wprowadzeniu zmian,
- dalsze zmiany w opublikowanych w kursie dokumentach możesz wprowadzać bezpośrednio w Google Docs bez potrzeby wchodzenia do kursu,
- WAŻNE: dokument będzie publicznie dostępny - jeśli któryś z uczestników przeszuka kod strony, znajdzie link i go przekaże innej osobie, ta osoba będzie mogła przejrzeć cały dokument. Tylko dokumenty tworzone wewnątrz plaformy są przed tym chronione.
Kroki
Utwórz dokument w Google Docs, albo zaimportuj istniejący dokument do Google Docs.
Kliknij opcję Plik / File w górnym menu:

Kliknij Opublikuj w internecie (Publish to the Web):

Wybierz opcję Umieść (Embed):

Kliknij przycisk Opublikuj (Publish) i potwierdź to klikając OK w oknie, które się pojawi. W tym momencie dokument będzie dostępny publicznie dla każdego, kto posiada do niego link.

Skopiuj wygenerowany kod klikając na niego, a następnie klikając na klawiaturze Ctrl + C (Windows) albo Cmd + C (Mac):

Przejdź do kursu na Ekademii i włącz Edycję:

Na dole sekcji, w której chcesz umieścić dokument, wybierz + Dodaj zawartość, a następnie Plik lub link do strony:

W formularzu dodawania nowego zasobu:
- Zdefiniuj Nazwę zasobu,
- w opcji Okno wybierz: To samo okno oraz Umieść zasób w ramce....
- W pole Lokalizacja wklej kod skopiowany przed chwilą z Google Docs - ten zaczynający się od
- Możesz też zdefiniować:
- Krótki opis, który wyświetli się nad ramką z plikiem.
- Forum komentarzy, jeśli uczestnicy mają komentować plik
- Pozostałe ustawienia - np. czas do spędzenia na zasobie potrzebny do jego zaliczenia.
- Możesz też zdefiniować:

Po wklejeniu linku koniecznie kliknij gdziekolwiek poza polem Lokalizacja. System usunie zbędne znaki pozostawiając sam link:

Zapisz zmiany i podejrzyj rezultat:

Od teraz wystarczy edytować ten dokument w Google Docs. Uczestnicy zawsze będą mieli dostęp do najnowszej wersji.