Jeśli jesteś przyzwyczajony/a do tworzenia dokumentów w Microsoft Office / Office 365 (tutaj sprawdź Google Docs), to możesz nie zmieniać przyzwyczajeń.
Ekademia ułatwia wyświetlanie plików z OneDrive lub Office 365 wewnątrz kursu, bez potrzeby przeklejania treści do naszego edytora.
Jak to działa?
Po zastosowaniu się do poniższych wskazówek:
- dokument będzie dostępny wewnątrz kursu,
- dokument będzie automatycznie się aktualizował po wprowadzeniu zmian,
- dalsze zmiany w opublikowanych w kursie dokumentach możesz wprowadzać bezpośrednio w Office 365 albo w MS Office na komputerze bez potrzeby wchodzenia do kursu,
- WAŻNE: dokument będzie publicznie dostępny - jeśli któryś z uczestników przeszuka kod strony, znajdzie link i go przekaże innej osobie, ta osoba będzie mogła przejrzeć cały dokument. Tylko dokumenty tworzone wewnątrz plaformy są przed tym chronione.
Kroki
Utwórz dokument za pomocą pakietu Office na komputerze i umieść go na swoim dysku OneDrive albo utwórz go od razu z poziomu OneDrive lub Office 365.
Kliknij opcję Plik / File w górnym menu:
Kliknij Udostępnij (Share) a następnie Osadź (Embed):
- Opcję Wymiary możesz zignorować.
- Po rozwinięciu opcji Interakcja, możesz zmienić ustawienia udostępniania. Zalecane ustawienia na zrzucie poniżej.
- Skopiuj Kod osadzania - kliknij na niego, a następnie kliknij klawiaturze Ctrl + C (Windows) albo Cmd + C (Mac):
Przejdź do kursu na Ekademii i włącz Edycję:
Na dole sekcji, w której chcesz umieścić dokument, wybierz + Dodaj zawartość, a następnie Plik lub link do strony:
W formularzu dodawania nowego zasobu:
- Zdefiniuj Nazwę zasobu,
- w opcji Okno wybierz: To samo okno oraz Umieść zasób w ramce....
- W pole Lokalizacja wklej Kod osadzania skopiowany przed chwilą z Office365 - ten zaczynający się od
- Możesz też zdefiniować:
- Krótki opis, który wyświetli się nad ramką z plikiem.
- Forum komentarzy, jeśli uczestnicy mają komentować plik
- Pozostałe ustawienia - np. czas do spędzenia na zasobie potrzebny do jego zaliczenia.
- Możesz też zdefiniować:
Po wklejeniu linku koniecznie kliknij gdziekolwiek poza polem Lokalizacja. System usunie zbędne znaki pozostawiając sam link:
Zapisz zmiany i podejrzyj rezultat:
Od teraz wystarczy edytować ten dokument w Office 365 albo poprzez Office na komputerze (o ile zapiszesz zmiany do chmury Office365 jako ten sam dokument). Uczestnicy zawsze będą mieli dostęp do najnowszej wersji.